Kenthurst, koala's en Sydney

11 januari 2013 - Sydney, Australië

Op donderdag 10 januari zijn we vertrokken vanuit Boomerang terug naar Kenthurst. Met pijn in ons hart zijn we vertrokken, wat een heerlijke en gezellige week is het geweest. In de buurt van Kenthurst hebben we een koala park bezocht. Het was tot nu toe niet gelukt ze in het wild te spotten. Dus dan maar naar een park. Een koala slaapt 19 uur per dag. De rest van de tijd brengen ze door met eten. Zie de foto's, hangen ze niet heerlijk te pitten in de boom?

Vandaag zijn we weer naar Sydney geweest. Hier hebben we het Australisch Museum bezocht. Cultuur snuiven. Met name de geschiedenis van de aboriginals en het gedeelte over de inheemse dieren was zeer interessant. Daarna naar Darling Harbour gewandeld. In de haven ligt een badeend van 15 bij 15 meter. Dit is een en kunstwerk van de Nederlandse kunstenaar Florentijn Hofman, ontworpen voor het Sydneyfestival. Erg grappig! Nog even naar het Hardrock Café geweest en toen weer met de bus huiswaarts. Het is hier nog steeds erg warm, 38gr! Geen strand voor een afkoeling maar wel een zwembad.

1. Anneke yntema:
    12 januari 2013
    Hé Bennie en Tonny,
    Wat een geweldige ervaring moet dit voor jullie zijn deze reis! Ik heb een klein vraagje aan jullie, wanneer jullie volgende week weer naar huis gaan, neem dan even zo'n beertje voor me mee, het toeval wil namelijk dat Tjallina dan jarig is, ik denk dat dat wel een hele grote verrassing voor haar zal zijn! Het moet toch zeker geen probleem zijn? De boerenkoolzaadjes is ook gelukt dus.....;)Nog een hele gezellige week, geniet ervan!!
  2. Arno en Bonita:
    12 januari 2013
    hoi, jullie hebben het super dus, mooi man! Woudsend is bedekt met een laag sneeuw, een heel contrast met jullie fotos. Ben jaloers!!! vooral als je die heerlijke blauwe zee ziet.jullie zijn ook al goed gebruind zie ik, wij smeren wel wat bruinsel uit een pot! Nog heel veel plezier!!!!!! groet van Bonita en fam